23 marca w krakowskich Sukiennicach przyznano po raz pierwszy statuetki CSR Poland Awards dla osób i firm zaangażowanych społecznie. Wśród 6 nagrodzonych jest projekt z Krakowa.
Łącznie do konkursu wpłynęły 283 zgłoszenia ze 162 firm. Większość to projekty społeczne dużych korporacji. Choć tematem wiodącym w ubiegłym roku było wsparcie dla Ukrainy, firmy realizowały różnorodne inicjatywy, m.in. prozdrowotne, edukacyjne, sportowe, i wspierały różne grupy społeczne.
– Kapituła konkursowa oceniająca projekty miała bardzo trudne zadanie Firmy zrealizowały w 2022 r. mnóstwo działań charytatywnych, rozwijały wolontariat, tworzyły oryginalne programy dla swoich pracowników. W trendach, poza projektami wspierającymi Ukrainę, mocno było widać inicjatywy prozdrowotne, w tym te wspierające zdrowie psychiczne pracowników – mówi Agnieszka Pleti, prezes Fundacji Poland Business Run, organizatorka CSR Poland Awards 2023.
W gronie laureatów konkursu CSR Poland Awards 2023 znaleźli się:
Bank BNP Paribas S.A. w kategorii Community Affairs za projekt Kampanii edukacyjnej “Misja Kieszonkowe”, dotyczący edukacji finansowej w szkołach podstawowych połączony z kampanią społeczną skierowaną do rodziców. The Walt Disney Company (Polska) Sp. z o.o. w kategorii Diversity, Equity and Inclusion za projekt Disney na rzecz dostępności, którego celem było przystosowanie historii Disneya tak, by były one dostępne również dla dzieci z niepełnosprawnościami słuchu, wzroku oraz w spektrum autyzmu. Trans.eu Group S.A. w kategorii Social Engagement za projekt u-KRAINA MOŻLIWOŚCI, w ramach którego firma przeznaczyła 2 mln zł na pomoc uchodźcom z Ukrainy. mBank S.A. w kategorii Corporate Community za projekt Z energią po zdrowie, w zakresie którego powstał program wspierający zdrowie i samopoczucie pracowników Grupy mBanku. Nagrodę CSR Lidera otrzymał Bartłomiej Budnicki z firmy SKANSKA za tworzenie bezpiecznej przestrzeni w swojej firmie dla pracowników LGBTQ+.
Wśród nagrodzonych projektów jest też mocny akcent krakowski – firma Cisco Systems Poland Sp. z o.o. odebrała statuetkę w kategorii Charity za modernizację infrastruktury IT w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie.
– Kraków to miasto przyjazne dla biznesu. Jesteśmy liderem pod względem zatrudnienia w sektorze usług biznesowych. Cieszymy się, że firmy rozwijają się w stolicy Małopolski, jednocześnie myśląc odpowiedzialnie o społeczeństwie i środowisku. Mnóstwo dobrych projektów powstaje właśnie u nas. Takim przykładem jest wsparcie dla Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie – podkreślił Andrzej Kulig, zastępca prezydenta miasta Krakowa, partnera strategicznego CSR Poland 2023.
Firma Cisco stworzyła funkcjonalną sieć bezprzewodową w prokocimskim szpitalu, w części zwanej Okrąglakiem, m.in. na oddziale onkologicznym. Szpital obsługuje każdego roku ok. 200 000 wizyt ambulatoryjnych, lecząc dzieci z najcięższymi chorobami.
Brak dostępu do sieci doskwierał małym pacjentom, m.in. z oddziału onkologii, którzy nierzadko spędzają w szpitalu długie tygodnie i nie mogą opuścić budynku. Z kolei personel medyczny zmagał się z niemożnością szybkiego wyszukiwania informacji niezbędnych w podejmowaniu decyzji dotyczących procesu leczenia i sprawnej komunikacji. Firma Cisco dostarczyła placówce rozwiązania z zakresu cyberbezpieczeństwa, komunikacji wideo i sieci bezprzewodowej.
Pierwsza edycja wydarzenia CSR Poland pod hasłem “The Human Side of Business” cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem, dlatego już dziś organizator wydarzenia – Fundacja Poland Business Run potwierdza, że event na stałe zagości w kalendarzu imprez biznesowych w Polsce. I to właśnie Kraków będzie miejscem, w którym biznes rokrocznie będzie prezentował swoje inicjatywy z zakresu CSR.